LIFESTYLE TRAVEL

VIIKONLOPPU KÖÖPENHAMINASSA

Hei!

Lennettiin tammikuun viimeisenä perjantaina Kööpenhaminaan, jossa vietettiin viikonloppu. Kööpenhamina oli minulle uusi tuttavuus ja viikonloppu osoittautui hyvän pituiseksi ajaksi nähdä kaupunkia. Kerkesimme viikonlopun aikana käymään useassa paikassa ja ainut joka olisi ollut vielä kiva kokea olisi ollut Tivoli mutta ilman sitäkin reissu oli todella onnistunut. Säät suosivat hyvin, jos sunnuntaita ei lasketa milloin satoi vettä koko päivän.

Ostettiin lennot kolme viikkoa ennen lähtöä Norwegianilta. Tarkkailen lentojen hintoja aina säännöllisin väliajoin ja oon huomannut, että olen näin löytänyt parhaimmat hinnat. Emme olleet myöskään päättäneet kohteeksi Kööpenhaminaan vaan valitsimme sopivan kohteen hyvän hintaisista lennoista lyhyelle viikonloppu reissulle.

Perjantaina otimme metron Kööpenhaminan keskustaan kävelimme sieltä hotellille. Kirjauduimme hotelliin ja kävimme vielä syömässä, jonka jälkeen päädyimme nukkumaan.

Hotelli jossa yövyimme oli Hotel Danmark. Hotellin sivuille pääset tästä.

Lauantaina heräsimme hyvissä ajoin ja lähdimme kävellen liikkeelle.

Kävelimme hotellilta Strøget-kävelykatua pitkin eteenpäin  jonka varrella myös söimme aamiaista. Kävelimme Kongens Nytorv -aukiolta Amalienborgin palatsialueelle missä seurasimme vahdinvaihdon.

Vahdinvaihdosta jatkoimme matkaa Pieni Merenneito-patsaalle. Patsaalta lähdettyämme päätimme etsiä nopeasti kahvilan jossa voisimme lämmitellä ennen kuin menemme syömään. Paluumatkalla päätimme vielä kurkata Nyhavnin mikä on varmasti yksi suurimmista turistikohteista kaupungissa.

Lauantaina kiersimme vielä muutamia kauppoja ja haimme ruokaa hotellille.

Sunnuntaina päätimme aamusta lähteä liikkeelle Christianianaan ja vietimmekin siellä hetken aikaa. Sieltä liikuimme metrolla syömään, jonka jälkeen kiersimme vielä muutamia kauppoja.

Pian olikin aika suunnata hotellille ja sieltä lentokentälle. Takaisin Helsingissä olimme hieman yhdentoista jälkeen sunnuntaina.

Emilia

PS. Päivitä reaaliajassa reissuja ja arkea Instagramin puolella, joten jos olet kiinnostunut täältä pääset seuraamaan mua myös Instagramissa.